niedziela, 13 maja 2012

A la japońskie - karty










Karty
Absolutnie jedne z najlepszych i najbardziej ukochanych kart w całej mojej kolekcji. Wykonane z plastiku końca lat 80-tych lub początku lat 90-tych ubiegłego wieku.
Bardzo, bardzo, bardzo mi się podobają! Proste, oryginalne, niesamowite! Jako dzieciak oglądałem je miliardy razy. Po porostu mega hit! Mistrzowskie wykonanie! Prostota rysunku i genialne barwy. Czapki z głów!
…no i od dziecięcych lat gryzie mnie jeden problem: „co oznaczają dwie kropki przy Królu Kier?”. Czyżby był to błąd w druku spowodowany usterką czy kontynuacja stroju i uzbrojenia japońskiego króla?

♥♥♥♥♥
Mój typ!

4 komentarze:

  1. Król Kier? Ja tam kropek nie widzę, chyba, że chodzi Ci o Króla Karo... Kier to inaczej czerwone serca.
    Jeśli chodziło Ci o Króla Karo (inaczej kwadraty) to nie jest to błąd wydruku. Mam tą samą talię i na moich kartach tych kropek nie ma, no chyba, że moje pochodzą z innej serii. Co swoją drogą też jest możliwe...

    -St

    OdpowiedzUsuń
  2. Jasne! Dzięki za zwrócenie uwagi na chochlika w recenzji :-)

    A może kropki symbolizują Krzywe Klejnoty, które obok Ośmiobocznego Zwierciadła i Miecza-Trawosiecza (który trzyma król na karcie) wchodzą w skład japońskich regaliów.

    Hipoteza o innej serii także jest możliwa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Być może masz rację, ale Krzywe Klejnoty nie są raczej przedstawiane (przynajmniej ja się nie spotkałem) jako dwie kropki, chociaż kto wie o czym myśleli gdy tworzyli te karty? =)

    -St

    OdpowiedzUsuń
  4. No i własnie dla takich ciekawostek warto być kolekcjonerem :-)

    OdpowiedzUsuń